לוגו אתר בטעינה

הידעת

המתכון המושלם להכנת פיתות בבית

יש היום מלא סוגי לחמים בשוק, ולכל אחד מגיע את המקום שלו. אבל יש מוצר אחד שהוא קסום, והוא תמיד בא בטוב, והלא הוא הפיתה (יכולתם לנחש בקלות, נכון?).

סביח, שווארמה, שוקולד, טוסט, פלאפל, כל אלה מאכלים שאי אפשר להכניס לתוך לחם. וביחד עם הפיתה הנכונה, זה שילוב מנצח.

אם גם אתם אובססיביים (בקטע שפוי) לפיתות כמונו, הגעתם למקום הנכון. במאמר הזה נדבר על היתרונות של אפייה ביתית לעומת קנייה בסופר, ניתן לכם מתכון מושלם לפיתות, ונדבר על הערכים התזונתיים שלהן.

אז בואו פשוט נתחיל?


מהם היתרונות של אפיית פיתה ביתית לעומת קנייה בסופר?


יותר ויותר אנשים מתחילים לאפות בעצמם בבית. הדבר הפך לתחביב, ויש לתחביב הזה יתרונות רבים:

עיסוק- אפייה יכולה להיות התרפיה שלכם, פעילות משפחתית מגבשת, משהו חדש ללמוד, דרך נחמדה לפנק את עצמכם. ככה או ככה זה עיסוק מבורך.

שליטה במרכיבים- אחד היתרונות המרכזיים הוא שאתם שולטים במה נכנס למאפים שלכם. אפייה היא דרך יעילה להבטיח שאתם מספקים לגוף שלכם את החומרים הכי טעימים, מזינים ואיכותיים.

והפלוס הכי גדול? אם אתם אופים לבד אתם זוכים לאכול פיתה חמה מהתנור. וזה, מנצח את הכל.

זה והסיפוק העצמי שתרגישו.


מתכון לפיתה ביתית מושלמת


אז, אחרי כל הלחמים והחלות שאפיתם, הגיע הזמן שלכם לעלות רמה. וכמו שהבטחנו, הנה מתכון לפיתות משגעות. מוכנים?

מצרכים:

600 מיליליטר מים (2.5 כוסות מדידה).
1.5 כפות שמרים יבשים.
1 כף סוכר.
חצי כף מלח.
5 כפות שמן זית.
קילו קמח לבן (או קמח כוסמין כדי להכין פיתה מקמח כוסמין).

 

אופן ההכנה:

-שפכו לקערת מיקסר את המים, השמרים והסוכר, והניחו להם למשך רבע שעה.

-הוסיפו לקערה את הקמח, השמן והמלח, ולאחר מכן לושו בעזרת וו לישה למשך שמונה דקות על מהירות בינונית. שימו לב שהבצק לא יבש, אם כן, הוסיפו מעט מים והמשיכו ללוש עד שמתקבלת עיסה אחידה.

-כסו את העיסה ותנו לה לתפוח למשך שעה או עד שגודל הבצק יכפיל את עצמו.

-חממו את התנור לחום המקסימלי.

-חלקו את הבצק ל-20 כדורים וצרו מכל כדור עיגול יפה. כסו את הכדורים והניחו להם למשך עשר דקות.

-השתמשו במערוך ושטחו את הכדורים עד שיהפכו לבצק דק ואחיד בעובי חצי סנטימטר.

-הניחו נייר אפייה על תבנית ופזרו עליו מעט קמח כדי שהכדורים לא יידבקו.

-חלקו את הכדורים לקבוצות של 5 והניחו אותם על התבנית.

-חשוב שלא תכניסו את הפיתות לתנור עד שהוא לא מגיע לטמפרטורה הרצויה (250 מעלות).

-אפו את הפיתות בקבוצות, למשך חמש דקות, או עד שהן מזהיבות מעט.

-הוציאו מהתנור, כסו את הפיתות במגבת ותנו להן להתקרר.


ערך תזונתי


אחרי שקיבלתם את המתכון המעולה, הגיע הזמן להמשיך הלאה. ועכשיו תקבלו תשובה לשאלה שבטח מעסיקה רבים מכם: כמה קלוריות יש בפיתה?

חשוב שתדעו שקלוריות זה לא הכל. בסופו של דבר, מאחורי הקלוריות שאתם צורכים עומדים חומרים מסוימים. בואו נסקור אותם.

ב-100 גרם פיתה תוכלו למצוא: 235 קלוריות, 1.2 גרם שומנים, 0 מ"ג כולסטרול, 298 מ"ג נתרן, 47.2 גרם פחמימות, 3.8 גרם סוכרים, 2.9 גרם סיבים תזונתיים ו-7.4 גרם חלבון.

ב-100 גרם פיתה מקמח כוסמין תוכלו למצוא: 216 קלוריות, 1.7 גרם שומנים, 323 מיליגרם נתרן, 38 גרם פחמימות, 6.1 גרם סוכרים, 1.5 כפיות סוכר, 4.9 גרם סיבים תזונתיים ו-9.6 גרם חלבון.

ואם איכשהו האפייה התפספסה לכם הפעם כי לא מצאתם זמן, אנחנו מזמינים אתכם לנסות את הפיתות שלנו. כל אחת ואחת מהן נאפתה באהבה גדולה ומתוך מחויבות לספק לכם רק את המוצרים הכי איכותיים.